Frakt

Frakt med DPD

För att dina varor ska nå dig i rätt tid och med rätt förutsättningar använder vår leverantör sig av DPD som fraktföretag för dina ordrar.

Företaget är ett internationellt fraktföretag som har varit verksamma i Europa och Sverige under många år. DPD levererar direkt till din ytterdörr, men för att detta ska fungera som det ska måste följande stämma:

  1. ​Adressen du angav i din order måste vara den du kan och vill ta emot dina varor på.
  2. Det är viktigt att du anger ett gällande mobiltelefonnummer i samband med din order. DPD skickar smsaviseringar till dig när varan är på väg ut till dig.
  3. Följ din order noggrant på dpd.co.uk. Detta gör du genom att fylla i de nummer du mottagit från oss. När historiken säger att varan är "Out for delivery" betyder det att leveransen är närstående.
  4. Kom ihåg att vi inte har möjligheten att styra utkörningstider eller liknande, vi har endast tillgång till samma information som ni.
  5. Har du frågor angående din leverans eller något annat, hör av dig till DPD direkt, om du går via oss kommer detta skapa ännu mer fördröjning. Vi tar inte ansvar för förseningar som fraktföretaget eller deras underleverantörer orsakar.

Här är kontaktinformationen för dig som förväntar dig en leverans från oss:

  1. ​Spåra paketet på dpd.co.uk
  2. ​Ring Postnords kundtjänst för mer information angående utkörning: 0771-33 33 10.

Tips för dig som väntar leverans:

  1. ​Om du inte kan ta emot dina varor, fråga en granne som är hemma att signera leveransen.
  2. Följ din orderhistorik noga på dpd.co.uk och va beredd när ordern närmar sig.
  3. Om du har portkod, låst trapphus, grindar eller annat hinder som förhindrar budet att nå din ytterdörr, kontakta DPD alternativt håll koll när lastbilen kommer.

Var denna information hjälpsam? Om inte hör av dig till oss med dina synpunkter - här

Det finns inga produkter att visa i denna kategori.